Ankestyrelsen tiltrådte nævnets afgørelse og fandt ikke grundlag for at tilsidesætte kommunens vurdering af arbejdsevnenedsættelsen med omkring halvdelen.
Ankestyrelsen fandt, at denne vurdering kunne ske på grundlag af en 7-dages uge.
Landmanden havde således ret til tilskud til selvstændig landbrugsvirksomhed med 50 %.
Ankestyrelsen lagde vægt på de helbredsmæssige oplysninger, hvoraf fremgik, at følgerne af en læsion i januar var væsentlige og varige.
Der blev endvidere lagt vægt på arbejdsevnevurderingen, hvoraf fremgik, at hans arbejdsevne var betydeligt nedsat i en sådan grad, at det ikke var muligt at pege på relevant beskæftigelse ved fabriksarbejde eller andre lignende erhverv.
Det fremgik endvidere af denne arbejdsevnevurdering, at beskæftigelse i landbrug sås som eneste mulighed for, at han kunne blive delvist selvforsørgende.
Endelig lagde Ankestyrelsen vægt på, at han havde givet udtryk for, at han kunne holde til ca. 4 timers dagligt arbejde, og at fordelen ved fleksjob i eget landbrug var, at timerne kunne fordeles over alle ugens 7 dage og i princippet over hele døgnet, idet han dog ikke fandt, at der i alle arbejdssammenhænge ville være tale om 4 timers effektiv arbejdsindsats daglig.
Det var herefter Ankestyrelsens opfattelse, at hans arbejdsevne i den selvstændige landbrugsvirksomhed var nedsat med omkring halvdelen, men ikke med 2/3. Det blev i denne forbindelse tillagt betydning, at arbejdsopgaverne i landbruget både før og efter omlægningen af driften var fordelt over alle ugens 7 dage, og at dette var almindeligt på landbrug af denne karakter. Ankestyrelsen fandt ikke, at den stedfundne omlægning af driften havde ændret herved.