Borgeren havde ikke ret til sygedagpenge.
Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vurderede, at modtagelse af sygedagpenge forud for fængsling ikke medførte, at udbetalingen blev genoptaget ved løsladelse.
Beskæftigelsesudvalget vurderede således, at der var tale om en ny sygeperiode.
I den forbindelse lagde Beskæftigelsesudvalget vægt på, at sygedagpenge ophørte ved fængsling, og at der ikke var regler i sygedagpengeloven, der særligt regulerede forholdet efter løsladelsen.
Udvalget lagde endvidere vægt på, at den primære årsag til fraværet fra arbejdsmarkedet under afsoning af straffen var fængslingen.
Udvalget lagde endelig vægt på, at kommunen i denne periode ikke løbende kunne følge op på sagen, vurdere om personen stadig var uarbejdsdygtig, visitere, holde samtale eller foretage en samlet vurdering af behov for indsats m.v.
På denne baggrund vurderede udvalget, at fængselsopholdet derfor måtte sidestilles med en raskmelding, uanset om borgeren i denne periode fortsat var syg på grund af samme sygdom.
Borgeren skulle derfor ved løsladelse på ny opfylde betingelserne for at modtage sygedagpenge.
Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalgændrede såledesbeskæftigelsesankenævnets afgørelse.
Afgørelsen medførte ikke, at borgeren skulle tilbagebetale det udbetalte beløb.