Vedhæft venligst:
- Dokumentation for parternes påstande
- Øvrig dokumentation, der er relevant for uenigheden.
Her skal du vedhæfte dokumentation for parternes påstande og øvrig dokumentation, så vi har de oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan afgøre sagen.
Det vil typisk være journalnotater/anden dokumentation, der kan belyse uenigheden. Det kan være samtaler med borgeren eller andre om, hvor borgeren har opholdt sig, hvis vi skal tage stilling til handlekommune, eller fakturaer, hvis sagen handler om mellemkommunal refusion. Det kan også være indskrivningsnotater, udtalelser eller lignende fra boformer, hvor borgeren har eller har haft ophold og/eller dokumentation for, hvilke ydelser/hvilken hjælp borgeren har fået, og hvilken kommune der har bevilget hjælpen.
Du skal også sende andre oplysninger, som du mener kan være relevante for, at vi kan tage stilling til uenigheden
Vær opmærksom på, at vi ikke skal have hele borgerens sag i kommunen. Du skal alene sende de oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan afgøre uenigheden.
Vurderer vi, at sagen ikke er tilstrækkeligt oplyst, beder vi kommunerne sende de oplysninger, som vi har brug for.
Kommunerne har også selv mulighed for at sende yderligere oplysninger, enten via Ankestyrelsens kontaktformular eller på sikker mail. Husk at angive det journalnummer, der fremgår af brevet fra os om, at vi har modtaget sagen.
Hvis du vil sende oplysningerne, før du har fået brev med journalnummeret, skal du skrive borgerens CPR-nummer, og at der er tale om en sag om mellemkommunal uenighed.