Når vi har modtaget din klage, sender vi dig et brev med en bekræftelse på, at vi har modtaget den. Her oplyser vi dig om, hvornår du kan forvente at få en afgørelse.
I brevet står journalnummeret på din sag i Ankestyrelsen. Det nummer skal du bruge, hvis du kontakter os. Du behøver ikke kontakte os, medmindre du har nye oplysninger til din sag.
Hvis du har bestemt, at en advokat eller anden partsrepræsentant skal repræsentere dig, sender vi kun bekræftelsen til ham eller hende.
Behandling af din sag
Sammen med din klage får vi normalt alle papirer i sagen fra den myndighed, der senest har afgjort sagen. Mangler der oplysninger, forsøger vi at få dem.
Vi sender dig en kopi, hvis vi indhenter nye oplysninger af væsentlig betydning, så du kan komme med bemærkninger.
Så læser vi alt igennem og overvejer vores vurdering.
Hvis vi har brug for en lægelig vurdering, kontakter vi én af vores lægekonsulenter.
Har du nye oplysninger om din sag?
Når vi behandler din sag, vurderer vi også, om vi eller underinstansen – for eksempel kommunen, Udbetaling Danmark eller Arbejdsmarkedets Erhvervssikring - har fået alle oplysninger med. Du kan selv sende os nye oplysninger, som du mener, har betydning - også selvom vi allerede har afgjort din sag. Så vurderer vi, hvorvidt de har betydning for din sag.
Vi vil altid forklare, hvordan vi har brugt oplysningerne. Hvis vi ikke har brugt dem, vil vi også forklare hvorfor.