Vision
Ankestyrelsen:
- skaber grundlaget for, at borgeren får den korrekte afgørelse hos kommuner og andre myndigheder
- samler og formidler viden på hele velfærdsområdet
- sikrer hurtig sagsbehandling og klar kommunikation.
Læs vores strategi ved at folde overskriften ud herunder.
Ankestyrelsen vil opleves som værdiskabende for borgerne, så der fortsat er tillid til, at vores opgaveløsning styrker retssikkerheden på velfærdsområdet.
Vi vil sikre, at borgere oplever, at de er aktive og værdifulde deltagere i egen klagesag, og at vi i løsningen af vores øvrige opgaver agerer involverende, åbne og helhedsorienterede i forhold til borgerne.
Derfor skal vi:
Ankestyrelsens tilsyn med kommuner og regioner medvirker sammen med Ankestyrelsens klagesagsbehandling og praksiskoordinering til at sikre tilliden til den offentlige forvaltning.
Vi vil sikre, at omverdenen oplever, at tilsynet arbejder effektivt, systematisk og transparent med sager af generel samfundsmæssig betydning, og vi følger konsekvent op i forhold til kommunerne, herunder med eventuel anvendelse af fogedfunktionen.
Derfor skal vi:
Ankestyrelsen vil i højere grad opfattes af det omgivende samfund som en åben og transparent styrelse, og som en styrelse der yder vidensbaserede bidrag til samfundsdebatten.
Vi vil kommunikere let tilgængeligt, professionelt og målrettet for at sikre kendskab til rammerne for Ankestyrelsens kerneopgaver, og proaktivt generere og dele vores data og viden.
Derfor skal vi:
Ankestyrelsen leverer afgørelser, praksiskoordinering og tilsyn af høj faglig kvalitet, samtidig med at vi har korte sagsbehandlingstider. Det kan vi kun, hvis vi lykkes med at rekruttere og fastholde dygtige og engagerede medarbejdere.
Vi vil sikre, at medarbejdere oplever Ankestyrelsen som en attraktiv arbejdsplads, hvor man kan udvikle sig fagligt, får anerkendelse for og arbejdsglæde ved at levere en kvalificeret og rettidig opgaveløsning på vores kerneområder.
Derfor skal vi: